Tarkista Finvoice laskujen perillemeno

LUE HYLLASKUT SÄÄNNÖLLISESTI

Jos teet Asterilla Finvoice verkkolaskuja ja/tai välität niitä Monipankilla, lue säännöllisesti pankin muodostama HYLLASKUT -palaute.

Palautteen lukeminen on nopein tapa saada selville mahdolliset verkkolaskun kulkuhäiriöt.

HYLLASKUT palaute muodostuu 0-3 pankkipäivän kuluessa sellaisista laskuista,  joita ei ole voitu toimittaa perille.

  • Tyyppivirhe: väärä tilinumero. Tarkista siis Finvoiceen tallentuvat tilinumerot
  • Valitse laskunsyöttötilassa Tiedosto | Verkkolasku | Finvoice Seller -välilehti | SellerAccountDetails
  • Tarkista TILI2 – TILI6 kohdista, että siellä ei ole ylimääräistä, turhaa tai käyttämätöntä tilinumeroa
  • Tarkista myös, että tilinumeroissa ei ole välilyöntejä.
  • Jos on turhia tilinumeroita, poista ne.
  • Jos on välilyöntejä, kyseessä lienee paperilaskun puolelta kopioitunut tilinumero,  jonka voi poistaa.