LUE HYLLASKUT SÄÄNNÖLLISESTI
Jos teet Asterilla Finvoice verkkolaskuja ja/tai välität niitä Monipankilla, lue säännöllisesti pankin muodostama HYLLASKUT -palaute.
Palautteen lukeminen on nopein tapa saada selville mahdolliset verkkolaskun kulkuhäiriöt.
HYLLASKUT palaute muodostuu 0-3 pankkipäivän kuluessa sellaisista laskuista, joita ei ole voitu toimittaa perille.
- Tyyppivirhe: väärä tilinumero. Tarkista siis Finvoiceen tallentuvat tilinumerot
- Valitse laskunsyöttötilassa Tiedosto | Verkkolasku | Finvoice Seller -välilehti | SellerAccountDetails
- Tarkista TILI2 – TILI6 kohdista, että siellä ei ole ylimääräistä, turhaa tai käyttämätöntä tilinumeroa
- Tarkista myös, että tilinumeroissa ei ole välilyöntejä.
- Jos on turhia tilinumeroita, poista ne.
- Jos on välilyöntejä, kyseessä lienee paperilaskun puolelta kopioitunut tilinumero, jonka voi poistaa.