Pilviversio

Pyydä tarjous pilviversiosta asteri@asteri.fi

Asteri ohjelmat pilvessä. Toimivat tuttuun tapaan ns. etäkäytettävinä versioina.

Tarjoamme Asteria pilviversiona. Ohjelmien käyttöliittymä on samanlainen, ominaisuudet ovat samat mutta pilviversiossa ohjelma toimiikin nettiselaimen kautta. Halutessasi ohjelma voidaan määritellä toimimaan pilvestä niin, että se käynnistyy pikakuvakkeesta työpöydältä perinteisen version tapaan.

Ajantasainen hinta löytyy hinnastosta.

Palvelu tuotetaan yhdessä kotimaisen pilvitoimijan kanssa. Konesalit ovat Suomessa, luonnollisesti.

Lataus ja kirjautumislinkit käyttäjille

Lataa pilven Citrix-ajuri (tulee asentaa kaikille laitteille)

Ladattuasi ja asennettuasi ajurin kirjaudu pilveen

Citrix-ajurin asennus

Lataa uudelle laitteelle Citrix-ajuri. Se takaa vakaamman käytön, näyttää paikallisen levyn ja tulostimet.

Klikattuasi Download -nappia, ajuri latautuu. Klikkaa asennuspaketti auki vasemmasta alakulmasta tai oikean yläkulman sinisestä nuolesta.

Salli, suorita ja hyväksy Citrix.

Napsauta start:

[X] I accept ja Next:

Jätä tyhjäksi [ ] Enable app protection ja paina Install

Valmis!

Tabletit, puhelimet

Lataa laitteen sovelluskaupasta (app store, google play) Citrix Workspace. Avaa sovellus ja hyväksy käyttöoikeudet. ”Store url” tai kirjautumisosoite on:

https://magicdesk.magiccloud.fi

Käyttäjänimi ja salasana samat, kuin työasemakirjautumisissa.

UKK (rakenteilla, vinkkejä kuitenkin)

Hiiren rulla?
Hiiren rulla ei toimi Asteri Pilviversioissa. Meillä ei ole tiedossa konstia, jolla sen saisi toimimaan.

Pilven ohjelma ei käynnisty, vaan haluaa ladata / suorittaa .ica tiedoston?
ks. ohjeet Users Prompted to Download, Run, Open ”.ica” File Instead of Launching Connection.

ilmoitin.fi herjaa: Chat ei tue Internet Exploreria. Chat stöder inte Internet Explorer. Chat does not support Internet Explorer.
Aseta Chrome oletusselaimeksi yritysluettelon määritä valinnalla

Atsoftin nettisivut osoitteessa asteri.fi näkyvät oudosti
Aseta Chrome oletusselaimeksi yritysluettelon määritä valinnalla

Chrome oletusselaimeksi
Aseta Chrome oletusselaimeksi yritysluettelon valinnalla
määritä / käyttäjäkohtainen levyasema, Chrome oletusselaimeksi
ja ruksaa kohta [x] Käytä Chromea oletusselaimena

Aseta Chrome oletusselaimeksi yritysluettelon määritä valinnalla

Asteri XML-validaattori ilmoittaa access to the path c:\winxval\~xmlval.txt. is denied?
Pikaratkaise valitsemalla [x] älä käynnistä XML-validaattoria.

AsteriApixYhteys

ks. asennus- ja käyttöönotto-ohjeet asteri.fi/ohjelmat/ax/LueMinut-PilviOhje.txt

z:\asteriapixyhteys\asteriapixyhteys.exe
z:\asteriax

Pulma: AsteriApixYhteys taustakäynnistys ei onnistu
ks. ylemmät määritykset

Unhandled exception has occurred in your application
Could not find a part of the path ’z:\asteriapixyhteys\tuotanto\lahetetyt\1234567-8\20220812104102.tmp
Tarkista, että liitekansio on z:\asteriax

Finvoice tallennusikkuna


Pulma: Asteri Palkanmaksu voi olla avoimena vain kerran
Asteri Palkanmaksu käynnistyy heti kun kirjaudun pilveen
Asteri Palkanmaksu tai muu pilviversio on jäänyt haamuna käyntiin.
Jos asia ei ratkea selaimen kautta logoff / logon, tee log off Citrix Workspace kuvakkeen kautta:
1. Oikealta alanurkasta etsi Citrix Workspace kuvake
2. Napsauta sitä hiiren kakkospainikkeella
3. Valitse Connection Center / Log off
4. Logoff myös selaimesta
5. Kirjaudu selaimella pilveen

Jos ei ratkennut, järein konsti on resetoida Citrix Workspace. Tätä kannattaa käyttää vain, jos muut konstit ei auta, koska se voi nollata joitain asetuksia
1. Napsauta oikeasta alanurkasta hiiren kakkospainikkeella Citrix Workspace kuvaketta
2. Valitse Advanced Preferences
3. Reset Citrix Workspace

Pulma: Ohjelma ei käynnisty, ei edes käynnistymisen matomittaria tule. Myöskin Citrix Workspace connection center lista on tyhjä.
Ratkaisu: Päivitä Citrix WorkSpace App, linkit ylempänä tällä sivulla
Huom: ”Check for Updates” ei aina havaitse uusinta versiota, josta syystä käytä yo. linkkejä.

Sähköpostitus pilvestä?
SMTP palvelin mailer.magiccloud.fi
on saatu lähettämään blat kanssa (ks. isännöinnin muutoshistoria 19.4.2024)
ei olla saatu toimimaan swithmail kanssa

Pulma: Citrix ilmoittaa ”You cannot log on at this time. Please close your browser to protect your account.”
Ongelman syy: konesaliin ei saada luotua turvallista yhteyttä. Johtuu yleensä vanhentuneesta selaimesta, vpn-yhteydestä, evästeestä tai tietokoneen virheellisestä päivämäärästä.
Ratkaisu: Kokeile ensin toista selainta. Tarvittaessa tyhjennä selainten välimuisti, aja päivitykset, tarkista tietokoneen päiväys ja poista vpn-yhteys käytöstä.

Pulma: Iso näyttö, kaikki valikot ihan minikokoisella tekstillä?
klikkaa oik alakulman pientä citrix-kuvaketta -> advanced preferences -> high dpi -> let operating system scale resolution
Muuta vain, jos ohjelmat pikselöityvät / eivät ole oikein skaalattu tms.
Jos on usempi näyttö, molemmissa pitää olla sama skaalaus (esim 100%)

Activation Error Printer not activated, error code -41
Ratkaisun löytämiseksi tarvitsemme lisätietoa:
Toimiiko toisella tietokoneella ok?
Toimiiko toisella käyttäjätunnuksella ok?
Toimiiko muilla tulostimilla ok?
Saako tulostettua jotain kiertoreittiä?
Mikä käyttöjärjestelmä paikallisessa koneessa on?
Milloin toiminut ok viimeksi?

TULOSTIN EI KÄYTETTÄVISSÄ – Tulostinta ei löydy tai sille ei voi tulostaa. Valitse toinen tulostin.
Esiintynyt, kun Citrixin tulostinajuri on kaatunut ja tarjonnut vääriä tulostimia.
Tilanteen on saanut ratkaistua nollaamalla Citrixin tulostinpalvelun
Citrixin tulostinpalvelun saa nollattua Asteri Pilvikäyttäjiltä olemalla yhteydessä MCiin
Tätä varten tarvitsemme käyttäjätunnukset, joilla tulostus ei toimi

Pulma: Asteri ei käynnisty. Unable to launch your application due to an internat error.
Unable to start
Unable to launch your application due to an internat error.
Contact your system administrator
faffe23e-b5ae-49fc-b708-25b65bfc86d3
If the problen persist, contact your admin with the Transaction ID
Ratkaisu: Poista Citrix Workspace asennus ja asenna Citrix Workspace app uusin versio



Mistä tiedän onko Citrix Workspace app uusin versio käytössä?

  1. Klikkaa Citrix Workspace -kuvaketta oikeasta alareunasta hiiren oikealla, valitse ”Advanced Preferences”. Alaosassa lukee Version-kohdassa mikä on käytössä.
  2. Nettiselaimessa mene citrix.com/downloads/workspace-app/windows/workspace-app-for-windows-latest.html kautta tarkistamaan, täsmääkö tuo Version-kohta siihen mikä on jaossa -> jos ei, lataa uusin versio sivun linkistä ”Download File” ja tee asennus
  3. Muut käyttöjärjestelmät linkkisivu (Windows, Mac, Linux)