Monipankin virheilmoitukset

Ratkaisuja monipankin antamiin virhepalautteisiin.

Yleisimpiä resposecode ja responsetext -palautteita.

KoodiSelite
00OK
05Tuntematon sovelluspyyntö
12Aineiston muodollinen tarkistus epäonnistui
21Aineiston pakkaus viallinen
25Aineisto ei ole sallittu
26Tekninen virhe
27Aineistoa ei voitu poistaa
30Tunnistus epäonnistui
32Kaksoislähetys ”duplikaatti”

Virheilmoitus:

Certificate revoked (from client) -pulma

Syy:

Pulmailmoitus tarkoittaa, että varmenne on revokoitu eli suljettu pankissa jostain syystä.
Ehkä olet itse pyytänyt sulkemista, kun olet epäillyt väärinkäytöstä.
Taikka varmenne on suljettu muusta syystä.

Ratkaisu:

Ota yhteyttä pankkiin ja pyydä, että he laittavat varmenteen uudelleen ensinoudettavaksi. Sitten nouda varmenne Asteri Monipankilla.
Lopuksi tarkista mmc/certmgr:llä, että Henkilökohtaiset-säilössä on ko. asiakkaan ko. pankin varmenne vain kertaalleen. Tarvittaessa poista niistä vanhempi, toimimaton varmenne.


Ehkä tarvitset myös toimivan varmenteen sormenjäljen, jonka saat kun napsautat varmenteen auki ja menet Tiedot-välilehdelle alimpaan tietoon eli Allekirjoitukseen. Kopioi se Asteri Monipankin Asiakastiedot-välilehdelle Sormenjälki-sarakkeeseen.

Virheilmoitus:

Content not found -pulma, ResponseCode 24

Syy:

Content not found -pulma on suomeksi ”sisältöä ei löydy”. Pulma tulee Sinulla jo Asiakastiedot-taulukossa, kun ohjelma etsii Sinulle sallitut Nordean aineistotyypit. Jotenkin tilanne viittaisi siihen, että pankki ei ole edes aktivoinut sopimuksenne mukaisia aineistotyyppejä käyttöön.

Ratkaisu:

Ota yhteyttä pankkiin ja pyydä, että he aktivoivat sopimuksen mukaiset tyypit

Virheilmoitus:

Vastaussanoman sisältötyyppi text/xml; charset=UTF-8 ei vastaa sidonnan sisältötyyppiä (text/xml; charset=iso-8859-15).
Jos käytät mukautettua koodausta, varmista, että IsContentTypeSupported-metodi on toteutettu oikein. Vastauksen ensimmäiset 1024 tavua:

Ratkaisu:


(Ålandsbanken / Account Statement)
Nouda tiliotteet yksi kerrallaan
Valitse rivi, jolla noudettava tiliote ja napsauta ”Nouda tiedosto xxx”
Älä käytä ”Nouda kaikki samaan tiedostoon”

Virheilmoitus:

Puutteelliset asiakastiedot, Schema validation failed.

Ratkaisu:

Täydennä AineistoryhmänTunnusEräsiirrossa.

Virheilmoitus:

Incorrect due date

Ratkaisu:

Aineiston maksupäivä on virheellinen, yleensä menneisyydessä. Korjaa maksupäivä olemaan tänään tai tulevaisuudessa.