Ajankohtaiset tiedotteet

Monipankin virheilmoitukset

Ratkaisuja monipankin antamiin virhepalautteisiin.

Yleisimpiä resposecode ja responsetext -palautteita.

KoodiSelite
00OK
05Tuntematon sovelluspyyntö
12Aineiston muodollinen tarkistus epäonnistui
21Aineiston pakkaus viallinen
24Content not found
25Aineisto ei ole sallittu
26Tekninen virhe
27Aineistoa ei voitu poistaa
30Tunnistus epäonnistui
32Kaksoislähetys ”duplikaatti”

Virheilmoitus:

Sender not permitted, lähettäjällä ei ole valtuuksia lähettää tätä aineistoa
1. Tarkista pankin kanssa, että sopimukset on ruksittu oikein eikä täppä puutu jostain kohdasta (tämä on yleisin syy virheeseen)
2. Tarkista maksupalvelutunnus, yleensä se on 0 + Y-tunnus, esim. jos Y-tunnus on 7061415-5, niin maksupalvelutunnus on 070614155
3. Tarkista, että maksajan tili on samassa pankissa kuin asiakastiedot välilehdellä on valittu. Siis siten, että jos maksajan tili on Nordeassa, myös asiakastiedot välilehdeltä on valittu Nordea

Suojattua kanavaa ei voitu määrittää SSL/TLS:lle käyttämällä valtuuksia wsk.op.fi. —> System.Net.WebException: Pyyntö keskeytettiin: SSL/TLS-suojatun kanavan luonti ei onnistu.
Päivitä tietokone tukemaan TLS 1.2 protokollaa, ks ohje.

Certificate revoked (from client) -pulma

Syy:

Pulmailmoitus tarkoittaa, että varmenne on revokoitu eli suljettu pankissa jostain syystä.
Ehkä olet itse pyytänyt sulkemista, kun olet epäillyt väärinkäytöstä.
Taikka varmenne on suljettu muusta syystä.

Ratkaisu:

Ota yhteyttä pankkiin ja pyydä, että he laittavat varmenteen uudelleen ensinoudettavaksi. Sitten nouda varmenne Asteri Monipankilla.
Lopuksi tarkista mmc/certmgr:llä, että Henkilökohtaiset-säilössä on ko. asiakkaan ko. pankin varmenne vain kertaalleen. Tarvittaessa poista niistä vanhempi, toimimaton varmenne.


Ehkä tarvitset myös toimivan varmenteen sormenjäljen, jonka saat kun napsautat varmenteen auki ja menet Tiedot-välilehdelle alimpaan tietoon eli Allekirjoitukseen. Kopioi se Asteri Monipankin Asiakastiedot-välilehdelle Sormenjälki-sarakkeeseen.

Virheilmoitus:

Content not found -pulma, ResponseCode 24

Syy 1: Valitsemallasi jaksolla ei ole uusia noutamattomia aineistoja tai aineistoja lainkaan
Ratkaisu 1: Tarkista, että valitsemasi jakso ja on ok ja aineistotyyppi sellainen, että näitä aineistoja muodostuu,

Syy 2: Content not found -pulma on suomeksi ”sisältöä ei löydy”. Pulma tulee Sinulla jo Asiakastiedot-taulukossa, kun ohjelma etsii Sinulle sallitut Nordean aineistotyypit. Jotenkin tilanne viittaisi siihen, että pankki ei ole edes aktivoinut sopimuksenne mukaisia aineistotyyppejä käyttöön.

Ratkaisu 2: Ota yhteyttä pankkiin ja pyydä, että he aktivoivat sopimuksen mukaiset tyypit

Virheilmoitus:

Vastaussanoman sisältötyyppi text/xml; charset=UTF-8 ei vastaa sidonnan sisältötyyppiä (text/xml; charset=iso-8859-15).
Jos käytät mukautettua koodausta, varmista, että IsContentTypeSupported-metodi on toteutettu oikein. Vastauksen ensimmäiset 1024 tavua:

Ratkaisu:


(Ålandsbanken / Account Statement)
Nouda tiliotteet yksi kerrallaan
Valitse rivi, jolla noudettava tiliote ja napsauta ”Nouda tiedosto xxx”
Älä käytä ”Nouda kaikki samaan tiedostoon”

Virheilmoitus:

Puutteelliset asiakastiedot, Schema validation failed.

Ratkaisu:

Täydennä AineistoryhmänTunnusEräsiirrossa.

Virheilmoitus:

Incorrect due date

Ratkaisu:

Aineiston maksupäivä on virheellinen, yleensä menneisyydessä. Korjaa maksupäivä olemaan tänään tai tulevaisuudessa.

Virheilmoitus:

Etäpalvelin palautti virheen: (503) Palvelin ei ole käytettävissä

Ratkaisu:

Jos liikennöit Nordeaan, käytössäsi on vanhentunut pankkivarmenne. Päivitä ohjelma uuteen versioon.