Ratkaisuja monipankin antamiin virhepalautteisiin.
Yleisimpiä resposecode ja responsetext -palautteita.
Koodi | Selite |
---|---|
00 | OK |
05 | Tuntematon sovelluspyyntö |
12 | Aineiston muodollinen tarkistus epäonnistui |
21 | Aineiston pakkaus viallinen |
25 | Aineisto ei ole sallittu |
26 | Tekninen virhe |
27 | Aineistoa ei voitu poistaa |
30 | Tunnistus epäonnistui |
32 | Kaksoislähetys ”duplikaatti” |
Virheilmoitus:
Certificate revoked (from client) -pulma
Syy:
Pulmailmoitus tarkoittaa, että varmenne on revokoitu eli suljettu pankissa jostain syystä.
Ehkä olet itse pyytänyt sulkemista, kun olet epäillyt väärinkäytöstä.
Taikka varmenne on suljettu muusta syystä.
Ratkaisu:
Ota yhteyttä pankkiin ja pyydä, että he laittavat varmenteen uudelleen ensinoudettavaksi. Sitten nouda varmenne Asteri Monipankilla.
Lopuksi tarkista mmc/certmgr:llä, että Henkilökohtaiset-säilössä on ko. asiakkaan ko. pankin varmenne vain kertaalleen. Tarvittaessa poista niistä vanhempi, toimimaton varmenne.
Ehkä tarvitset myös toimivan varmenteen sormenjäljen, jonka saat kun napsautat varmenteen auki ja menet Tiedot-välilehdelle alimpaan tietoon eli Allekirjoitukseen. Kopioi se Asteri Monipankin Asiakastiedot-välilehdelle Sormenjälki-sarakkeeseen.
Virheilmoitus:
Content not found -pulma, ResponseCode 24
Syy:
Content not found -pulma on suomeksi ”sisältöä ei löydy”. Pulma tulee Sinulla jo Asiakastiedot-taulukossa, kun ohjelma etsii Sinulle sallitut Nordean aineistotyypit. Jotenkin tilanne viittaisi siihen, että pankki ei ole edes aktivoinut sopimuksenne mukaisia aineistotyyppejä käyttöön.
Ratkaisu:
Ota yhteyttä pankkiin ja pyydä, että he aktivoivat sopimuksen mukaiset tyypit
Virheilmoitus:
Vastaussanoman sisältötyyppi text/xml; charset=UTF-8 ei vastaa sidonnan sisältötyyppiä (text/xml; charset=iso-8859-15).
Jos käytät mukautettua koodausta, varmista, että IsContentTypeSupported-metodi on toteutettu oikein. Vastauksen ensimmäiset 1024 tavua:
Ratkaisu:
(Ålandsbanken / Account Statement)
Nouda tiliotteet yksi kerrallaan
Valitse rivi, jolla noudettava tiliote ja napsauta ”Nouda tiedosto xxx”
Älä käytä ”Nouda kaikki samaan tiedostoon”
Virheilmoitus:
Puutteelliset asiakastiedot, Schema validation failed.

Ratkaisu:
Täydennä AineistoryhmänTunnusEräsiirrossa.
Virheilmoitus:
Incorrect due date
Ratkaisu:
Aineiston maksupäivä on virheellinen, yleensä menneisyydessä. Korjaa maksupäivä olemaan tänään tai tulevaisuudessa.